جمال

جاودانگی مرهون حضور توست...

آخرین‌ها

طعم 24 سالگی

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۹ ب.ظ

بیست و چهار تا بیست و پنج تیر توی زندگی‌ات گذشته باشد ولی هنوز ندانی بودنت بیشتر فایده دارد یا نبودنت. ندانی وقتی نیستی دور و بری‌ها راحت‌ترند یا وقتی هستی. اصلا ندانی کی هستی!

تعجب می‌کنم از بعضی‌ها که اصرار دارند برای طرف‌شان جشن تولد بگیرند. تازه تبریک گفتن هم ندارد. به کسی که یک سال به اجلش نزدیک‌تر شده تبریک می‌گویند؟! به کسی که ملک‌الموت در انتظارش هست و یک سال به او نزدیک‌تر شده، تبریک می‌گویند؟! خودتان قضاوت کنید.

برای کسی که از عاقبت کار خودش خبر دارد تبریک گفتن جا دارد؛ ولی برای من که معلوم نیست با خودم چند چند هستم، همه تبریک‌ها تذکر است. تلنگر است. که بیا، یک سال دیگر هم گذشت و آدم نشدی. به اندازه 365 روز به قبر و قیامت نزدیک شدی و هنوز که هنوز است همان هستی که بودی. نه تغییری، نه رشدی، نه پیش‌رفتی. یا پس‌رفت بوده یا درجا زدن. خب این چیزها کجایش تبریک گفتن دارد؟ کجایش جشن گرفتن دارد؟ کجایش هدیه دادن دارد؟ خودتان قضاوت کنید.

پ.ن:

1. پیش‌آپیش بابت همه تذکرها و تلنگرهایتان تشکر می‌کنم!

2. راستی! 24 سالگی چه طعمی دارد؟

 

  • جمال

نظرات (۸)

  • عارف عبداله‌زاده
  • زمان ما را با خود برده‌است...
    پاسخ:
    گیر کرده‌ایم در زمان
  • ع.پاک آیین
  • تاریخ تولد بهانه است...
    تا فراموش نکنی آمدنت را...


    و ما برای عروج به آسمان آفریده شدیم.
    خدایا زمین گیر شدنمان را مپسند...
  • رهپوی عاشق
  • عاشقانه زیستن مرگ عاشقانه را هم به دنبال خواهد داشت.
    اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى‏ مَماتَ محمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
    جمله ی شهید همت هم خیلی زیباست.اگه وصیت نامش رو نخوندی بخون اینم هدیه من به شما:
    من زندگی را دوست دارم ولی نه آنقدر که آلوده اش شوم و خویشتن را گم و فراموش کنم علی وار زیستن و علی وار شهید شدن, حسین وار زیستن و حسین وار شهید شدن را دوست می دارم شهادت در قاموس اسلام کاری‌ترین ضربات را بر پیکر ظلم، جور،شرک و الحاد می‌زند و خواهد زد.
    پاسخ:
    سلام
    عجب هدیه‌ای. دستت درست
  • ادامه مطلب
  • سلام
    برای من 24 سالگی طعم بادام تلخ داشت
    پاسخ:
    سلام

  • کــربــ بلایی!
  • سلام نماز و روزتون قبول درگاه حق!
    با اجازه!
    در وبتان مطالبتتان را میخواندم دیدم کربـــــ بلا رفته اید!
    هر سال دوست داشتم تولدم بیاید تولدی بگیرم هدیه ای بگیرم اما هدیه سال پیشم که روز تولدم سر مرز مهران و مسافر کربـــ بلا بودم بود!
    عمق حرفهایتان را درک میکنم
    امسال دوس ندارم تولدم روز تولدم بیاید
    یکسال شدنه کــربـــ بلایم و خطاهایم و دل شکستن های ارباب.....
    23 مهر برایم دوست ندارم بیاید!!!
    یکسال گذشت و کربـــ بلا نرفته ای!!
    تولدم یعنی این!!!
    دعایم کنید!
    پاسخ:
    سلام
    نماز و روزه شما هم قبول باشد ان شاء الله
    این روز و شب ها برای کربلا گرفتن فرصت خوبی است
  • مسعود مرواری
  • 24 سالگیتون مبارک.
    پاسخ:
    ممنون

    پرواز هم دیگر

       رؤیای آن پرنده نبود ،

        دانه دانه پرهایش را چید 

                                  تا بر این بالش خواب دیگری ببیند.

    24سالگی...

    برای من ترس بود و ترس.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">