جمال

جاودانگی مرهون حضور توست...

آخرین‌ها

داشته

جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷ ق.ظ

همین آدم دو پا، هر چه که باشد و نباشد، باید برای خودش چیزهایی داشته باشد. آدمی به "داشته"هایش زنده است. وقتی چیزی نداشته باشد، یا این طور بگویم که خوب‌تر جا بیفتد، هیچ "داشته"ای توی زندگی‌اش نباشد، روزی است که باید زیر تابوتش را گرفت و بلند گفت لا اله الا الله.

اگر قرار است "خودم" را نداشته باشم، "تو" را که باید داشته باشم. سر خودم معامله کردم و هیچ عایدم نشد، به دَرَک؛ "تو" یکی را که نمی‌شود از دست داد. می‌شود؟! اگر قرار است "تو" هم توی این زندگی نباشی که دیگر اسمش را نمی‌شود گذاشت زندگی. خیلی شرف داشته باشد می‌شود چرا. مثل گوسفندان عمو حبیب. تازه آنها فایده‌ای دارند و سر سال دو تای‌شان را می‌کنند چهار تا. ولی... .

بگذار این زبان بسته باشد و بیش از این چرت و پرت نگوید و ننویسد، که هم من راحت‌ترم و هم تو راضی‌تر.

 پ.ن: کسی نیفتد پی یافتن مخاطب این چند خط. لطفا!

  • جمال

نظرات (۴)

...والله یَقبِضَُ ویَبصَُط....
پاسخ:
و إنه فعّال لما یشاء
  • عارف عبداله‌زاده
  • " پ.ن: کسی نیفتد پی یافتن مخاطب این چند خط. لطفا!"
    اوهو! آدمی به همین سوالا زنده‌ست (: حالا کی هست این مخاطب؟
    (:
    پاسخ:
    از هر کسی توقع این سوال می رفت جز شما!

  • ادامه مطلب
  • سلام
    بازم خوبه توی زندگیت همین "تو " را داری
    من مدتهاست که همین را هم ندارم
    یعنی گمش کردم
    مشکل درست از جایی شروع می شه که این "تو" ها زیاد می شه و مشکل زمانی عمیق تر میشه که از این "تو" ها فقط یدونش " تو" هست و بقیه هیچ هستند
    وگرنه اگه "تو" مشخص باشه و همه بشناسنش که نیازی نیست کسی برای پیدا کردن مخاطب حرفاهات به دنبال "تو" باشه
    البته نه اینکه "تو" مشخص نیست مشکل اینجاست که ما چشمهامون کم سو و بی سو شده و گرنه اگه یه کم بینایی ما بیشتر بشه اونوقت خیلی از این مشکلات را تداریم...
    پی نوشت:
    من مانده ام "تو" را چه بخوانم "تو " یا شما
    آخر عزیز و محترمی پیش ما شما
    پاسخ:
    سلام
    چه خوب کردی اومدی. از اینکه ممکنه دیگه نبینمت یا دیر به دیر ببینمت دلم گرفته.

    دقیقا مشکل همیشه عمیق زندگی مان این شده که پر شده از مخاطب
    این پست را برای خاص ترین مخاطب وبلاگم نوشتم. برای خودش. که فرمود: یحول بین المرء و قلبه
  • عارف عبداله‌زاده
  • نشنیدی میگن مومن تو هیچ چارچوبی نمی‌گنجه؟
    منم مومن...
    (:
    پاسخ:
    ای مومن...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">