جمال

جاودانگی مرهون حضور توست...

آخرین‌ها

دنیای پنهان آدم‌ها

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۱ ق.ظ

آدم‌ها را دوست دارم. با همه اختلافاتی که ممکن است با هم داشته باشند، با همه اشتباهاتی که ممکن است در طول زندگی‌شان مرتکب شده باشند. دوست دارم از گذشته‌شان برایم بگویند. از اینکه چطور فکر می‌کرده‌اند و حالا چطور زندگی می‌کنند. از خاطراتی بگویند که برایشان تلخ بوده، یا از روزهایی که شیرینی روزگار را چشیده‌اند. بگویند، از همه چیز. از خودشان. از دور و بری‌هایشان.

آدم‌ها موجودات پیچیده‌ای هستند. وقتی حرف می‌زنند، نمی‌دانند خودآگاه یا ناخودآگاه درون‌شان را رو می‌کنند. حتی منافقانه‌ترین درون‌ها را هم می‌توان در چهره‌ها دید. آدم‌ها را دقیقا به همین خاطر دوست دارم. که درون‌شان دنیای دیگری است. چیزی غیر از آنچه در بیرون است. دوست دارم در دنیای درون آدم‌ها غرق بشوم. آنقدر بکاوم تا جایی زیر خروارهای شخصیت خودساخته آدم‌ها، ذره‌ای فطرت پیدا کنم. این روزها فطرت دست‌نخورده کم پیدا می‌شود.

می‌گفت: أ تزعم أنک جرم صغیر؛ و فیک أنطوی عالم اکبر.

  • جمال

نظرات (۶)

می وزد نسیم بنفش

با بوی تند سبزی دیروز فتنه ها

شاید تکان بدهد اقتصاد را

و این تازه یعنی بازهم

«اول قصه است
فصل پاییز ارزشها
»

آنها را بردیم و به خودمان  باختیم

پیروزی ما همین بس

همه را کشاندیم پای صندوق ها

آنچنان با شوق

که نزدیک بود تلف شوند زیر دست وپا!

خصوصا گفتمان تقلبی ها...!


پاسخ:
فصل پاییز ارزشها
با خودم عهد کرده بودم اینجا سیاسی ننویسم. نمی دانم می توانم بر عهدم بمانم یا نه؟!

  • ادامه مطلب
  • سلام
    گاهی هم کند و کاو در درون دیگران است که باعث می شود انسان از خودش غافل شود....
    .
    .
    آدم ها را دوست دارم فقط به خاطر خودشان نه چیز دیگری...آدم ها را دوست دارم به خاطر صداقت و صمیمتشان و به خاطر اینکه کافی است ذره ای صداقت و مهربانی ببیند تا دورنشان را برایت آشکار کنند...آدم ها همیشه در مقابل کند و کاو در شخصیتشان موضع دفاعی و منفی می گیرند....
    پاسخ:
    این توضیح را همین جا برای همه خوانندگان این مطلب بگویم که منظورم از کند و کاو، نه عیب جویی یا مچ گیری، که یافتن مشترکات و چیزی از جنس همین صداقت و صمیمیتی است که شما گفتی. اینقدرها حالی ام هست! مختصر عقلی برایم قائل باش!
    سلام
    من اسب! آن روز که آمدم دانشگاه ببینمت بلکل یادم رفته بود که از کربلا برگشتی!! پیری است دیگر!
    قبول باشد که نه! قبول است انشاالله
    انشاالله دوباره حضوری ببینمت
    راستی توی فلان فلان شده به زندگی خصوصی آدم ها چه‌کار داری که میکاوانیشان؟!
    فکرش را کرده ای چند ماه دیگر باید از هشتصد کیلومتر آن طرف‌تر  این وبلاگ را بروز کنی؟!
    پاسخ:
    سلام
    هشتصد کیلومتر آن طرف تر!
    سلام،مدت ها پیش جمله ایی شنیدم بسیار به دلم چسبید و هنوز در ذهنم مانده است البته شاید به مطلب شما ارتباطی نداشته باشد اما خواندش خالی از لطف نیست:
    تولد هر نوزاد یعنی اینکه هنوز خداوند از جنس بشر وفرزندان آدم ناامید نشده است.
    پاسخ:
    خدا حسین(ع) را آفرید تا فرزندان آدم همیشه امیدوار باشند
  • عارف‌حسین
  • یک متن خوب و یک "می‌گفت" خوبتر!
    مثل اینکه زیارت خوب چسبیده‌ها.
  • عارف‌حسین
  • "با خودم عهد کرده بودم اینجا سیاسی ننویسم. "
    چرا؟
    پاسخ:
    به چند دلیل
    1- دیگر دوره سیاسی نویسی در وبلاگ گذشته، بیشتر در شبکه اجتماعی می نویسند و می نویسم
    2- "جمال" از اول به قصد دیگری راه افتاده. اگر قرار شد سیاسی هایم را در وبلاگ بنویسم یکی دیگر راه می اندازم
    الباقی اش طلبت!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">